Transilvania Broker Oradea

Transilvania Broker Oradea
Tel.0756.596010
email.adrian.mihalciuc@transilvaniabroker.ro

Transilvania Broker

"Pentru noi orientarea catre client este principiul de baza al activitatii. Suntem obiectivi fata de toate societatile de asigurare, oferindu-va astfel exact produsele de care aveti nevoie, la preturile cele mai bune de pe piata."

ASIGURARI ORADEA

Oferim consiliere gratuita in asigurari pentru a gasi produsul/serviciul potrivit nevoilor dumneavoastra.

luni, 17 octombrie 2011

Cum se accidentează asiguratorii RCA

Numărul accidentelor provocate de maşinile înmatriculate în alte ţări pe şoselele româneşti a continuat să crească în primul semestru al acestui an, în special din cauza înmulţirii celor produse de autovehiculele înregistrate în Bulgaria. Problema este că asiguratorii din ţara vecină decontează foarte greu despăgubirile pentru accidentele produse în România, iar unii lichidatori de daune internaţionale au început să rupă contractele cu partenerii bulgari.
Maşinile înmatriculate în Bulgaria provoacă mai multe accidente, iar în­ca­sarea despăgubirilor de la asiguratorii bulgari este dificilă. În primul semestru al anului nu­mărul accidentelor produse de aceste autovehicule a crescut cu 31% faţă de aceeaşi perioadă din 2010, ajungând la aproape 1.800 de evenimente rutiere. Cauza principală este înmulţirea maşinilor înmatriculate de români în ţara vecină deoarece îi costă mai puţin decât la noi. Una dintre consecinţe este că asigurarea RCA este cumpărată de la un asigurator din Bulgaria. Automat, poliţa are acoperire pe teritoriul României, ambele ţări fiind membre ale Uniunii Europene.
Autovehiculele înmatriculate în Bul­garia provoacă 35% din totalul ac­cidentelor produse de maşini din al­te ţări, potrivit datelor Biroului A­si­­guratorilor de Autovehicule din Ro­mânia (BAAR). Pe locurile urmă­toa­re în clasament sunt maşini în­ma­tri­culate în Italia, Spania şi Ger­mania, ţări în care trăiesc mulţi români.
Asiguratorii bulgari au început să refuze plata despăgubirilor în ul­ti­mii ani, după ce numărul de accidente provocate de maşinile pentru care au emis RCA s-a dublat de la un an la altul. Motivul invocat este că po­li­ţa RCA şi-ar pierde valabilitatea în momentul în care maşina asigu­ra­tă devine proprietatea unei per­soa­ne care are altă cetăţenie decât cea bulgară.

Contracte reziliate
Amânarea plăţilor de către asiguratorii din Bulgaria are efecte asupra proprietarilor păgubiţi, dar şi asu­pra afacerilor lichidatorilor interna­ţionali de daune. „Am reziliat con­trac­tul cu o mare companie de asigu­rări bulgară pentru că nu-şi plăteau daunele”, afirmă Ionel Dima, directorul general al Avus International, una dintre cele mai mari firme de pe piaţa locală, specializată în lichi­da­rea daunelor internaţionale. Potri­vit lui Dima, motivul rezilierii contractului este că Avus întocmea dosa­rele de daună, plătea despăgubirile şi apoi aştepta să-şi primească banii de la asiguratorul bulgar. Problema în­casării despăgubirilor de la asiguratorii bulgari s-a accentuat anul tre­cut. „În 2008 şi 2009 plăteau relativ OK. După aceea, pentru că nu­mărul de daune a crescut destul de mult, au început să apară pro­ble­me”, mai spune Dima. În prezent, Avus mai are clienţi patru asiguratori din Bulgaria.
De lichidarea daunelor inter­na­ţionale se ocupă corespondenţii asi­gu­ratorilor din fiecare ţară în care s-a produs accidentul, aceştia pu­tând fi societăţi de asigurare (de obicei din acelaşi grup) sau firme specializate pe acest segment de activitate, precum Avus, Coris sau Inter­fides. Dacă emitentul poliţei RCA sau Cărţii Verzi nu are corespondent în Ro­mânia, BAAR gestionează do­sa­rul de daună.
Probleme de încasare a des­pă­gu­bi­rilor sunt mai ales în cazul pagu­belor produse de vehicule înmatri­cu­late în Bulgaria. La încasarea ba­nilor de la asiguratorii din Italia şi Spania directorul Avus afirmă că nu are „probleme esenţiale”.
Plata daunelor este reglementată de o convenţie internaţională care prevede că despăgubirile trebuie achitate în două luni. Dacă maşina care a provocat accidentul nu are RCA, paguba este acoperită de biroul naţional al asiguratorilor din ţara în care a fost înmatriculat vehiculul. În esenţă, convenţia permite ca maşinile înmatriculate într-o ţară să poată fi folosite şi în alte ţări.
Sursa Saptamana Financiara.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu